‹ Tutustu Netumilaisiin

Sebastian Pönkkö, Incident Manager

Incident Managerin arki

Sebastian Pönkkö aloitti nykyisin Netum Groupiin kuuluvalla Cerionilla joulukuussa 2019. Mitä hän tekee ja mitä työn arkeen kuuluu? Entä mistä tulee työn merkityksellisyys?

Minkälainen tausta sinulla on?

Olen toiminut useamman vuoden ajan eri asiakasrajapinnan ja support-toimintojen rooleissa IT- ja palvelutuotannon aloilla. Viimeistelen paraikaa KTK-tutkintoani Åbo Akademilla. Cerionilla aloitin joulukuussa 2019, ja mukavaa on ollut!

Olet Incident Manager. Mitä se tarkoittaa?

Otan vastaan asiakkaidemme tukipyyntöjä ja välitän niitä asiantuntijoillemme ratkaistavaksi. Lisäksi varmistan, että asiakkaat saavat pyyntönsä ratkaistuksi ajallaan ja laadukkaasti. Pyrin myös kehittämään tukitoimintojamme koko ajan sujuvammiksi.

Mikä on työssäsi

a) parasta ja palkitsevinta?

Parasta on saada toimia osana yhtenäistä ja taitavaa työporukkaa, ja sen kautta saada asiakkaiden haastavatkin tilanteet ratkaistua. Tyytyväinen asiakas palkitsee aina!

b) haastavinta?

Välillä seurattavia tukipyyntöjä on samanaikaisesti monta ja priorisointi voi olla haastavaa, mutta nämä tilanteet pitävät mielen virkeänä.

c) merkityksellisintä?

Ehdottomasti merkityksellisintä on saada tuottaa mahdollisimman laadukasta asiakaskokemusta toimimalla lähellä asiakasta ja ottaen palautetta ja kehitysehdotuksia vastaan.

Minkälaisten asioiden parissa puuhaat mieluiten työajan ulkopuolella?

Kesäisin purjehdin ja viihdyn mökillä Loviisassa. Ystävien kanssa vietetty vapaa-aika on minulle parasta vastapainoa työlle.